Automatisering –> Effektivisering –> Produktivitet.
- Prioritera dina uppgifter: Skapa en lista med dina viktigaste uppgifter och arbeta med dem först.
- Eliminera distraktioner: Undvik att bli distraherad av sociala medier, e-post eller andra onödiga avbrott under arbetstid.
- Använd pomodorotekniken: Dela in ditt arbete i 25-minuters intervaller med 5-minuters pauser för att hålla dig fokuserad.
- Ta regelbundna pauser: Arbeta inte för hårt utan ta regelbundna pauser för att hålla dig fräsch och alert.
- Gör en daglig översyn: Gör en översyn av dina uppgifter varje dag för att se vad som är kvar att göra och planera för morgondagen.
- Ha en tydlig målsättning: Var tydlig med vad du vill åstadkomma och fokusera på att nå dina mål.
- Var realistisk: Var realistisk med vad du kan åstadkomma och undvik att ta på dig för mycket på en gång.
- Var organiserad: Ha en organiserad arbetsmiljö och följ en rutin för att göra det enklare att hålla ordning på dina uppgifter.
- Använd en eller flera av våra lösningar för ökat produktivitet
… Vi Skapar smarta lösningar för smarta företag, organisationer och myndigheter. All automatisering fungerar med alla datorer och smarta telefoner oavsett märke och ingen app behövs. Så fungerar det: |
Klistra fast QR Kod på jobbet (en och samma kod överallt) och lär personalen: QR – Vad det än är! |
Personalen läser av QR-koden med sin mobilkamera och fyller i formulär – klart! De får all hjälp de behöver utan att springa någonstans, leta efter någon, fråga, ringa. För hen som sitter framför datorn, förutom QR – koden som är klistrat bredvid datorn, finns även en länk till “Anslagstavlan” på skrivbordet. |
OBS! • alla program och formulär finns i molnen och ingen installation behövs. • Alla våra lösningar fungerar som komplimang till dina redan existerande program och filer. |
Det DU behöver för att vara ett QR företag är Google Workspace (Googles Office paket) för dig och dina administratörer. Upp till 5 administrativa konton räcker till att börja med för småföretagare. Personalen behöver vanliga Gmail konton, om de inte har det redan, och det är gratis att skaffa. |
Observera! Du betalar och äger G-suite, du äger molnutrymmet, du äger alla dokument som finns där – även om du väljer att avsluta all samarbete med oss. Vi endast skapar och sköter det om du vill, annars sköter du det själv. |
Våra verktyg / Program / Automatiseringar:
• Kundtjänst En formulär placeras i din hemsida under “Kontakta oss” eller “Kundservice”. Kunden eller medarbetaren scannar QR-koden och fyller i formulär. Klart! |
Bästa kundtjänst programmet någonsin! Alla förfrågningar dirigeras via mail och sms direkt till de ansvariga (VD, produktions ledare, säljare, ekonomi avdelningen). En smart arbetsblad skapas automatisk med all statistik. Om nån sekund vet en ansvarig om förfrågan och kundens uppgifter. Det går fort och ingen behöver vänta i telefonkö. Skillnaden mellan det formulär du har och det vi har skapat är att nu behöver du inte någon receptionist. Programmet sköter allt. |
• Felrapportering 𝑃𝑟𝑜𝑔𝑟𝑎𝑚𝑚𝑒𝑡 𝑎𝑙𝑙𝑎 𝑚å𝑠𝑡𝑒 𝘩𝑎. 𝐾𝑜𝑚𝑚𝑢𝑛𝑒𝑟, 𝑝𝑜𝑙𝑖𝑠𝑒𝑛, 𝑎𝑙𝑙𝑎 𝑚𝑦𝑛𝑑𝑖𝑔𝘩𝑒𝑡𝑒𝑟, 𝑖𝑛𝑑𝑢𝑠𝑡𝑟𝑖𝑒𝑟… 𝐴𝑙𝑙𝑎 𝑓𝑒𝑙𝑟𝑎𝑝𝑝𝑜𝑟𝑡𝑒𝑟 𝑜𝑐𝘩 𝑓𝑒𝑙𝑏𝑒𝑠𝑘𝑟𝑖𝑣𝑛𝑖𝑛𝑔𝑎𝑟 𝑑𝑖𝑟𝑖𝑔𝑒𝑟𝑎𝑠 𝑣𝑖𝑎 𝑚𝑎𝑖𝑙 𝑜𝑐𝘩 𝑠𝑚𝑠 𝑑𝑖𝑟𝑒𝑘𝑡 𝑡𝑖𝑙𝑙 𝑑𝑒 𝑠𝑜𝑚 å𝑡𝑔𝑎̈𝑟𝑑𝑎𝑟 𝑝𝑟𝑜𝑏𝑙𝑒𝑚. |
Ex 1. Du har ett fastighet med hyresgäster. Du placerar QR-koder vid ingångarna, alla våningsplan, ingångsdörrarna, t.o.m- på parkeringen. När någon av dina hyresgäster har fel på något eller behöver hjälp med någonting, scannar de QR-koden med sina mobiler och rapporterar felet. Är det elektriskt fel – går mailet till elektrikern, fel på fastigheten – går mailet till fastighetsskötaren, allmänna frågor, går mail till kontoret. Ingen behöver sitta någonsin i telefonkö och rapporterna går direkt fram alla tider på dygnet. All statistik över rapporter sparas i molnen för ledningen / administratören. Kunden eller medarbetaren scannar QR-koden och fyller i formulär. Klart! Om nån sekund vet en ansvarig om problemet som har uppståt och kundens uppgifter. |
𝐄𝐱 2. 𝐎𝐛𝐞𝐦𝐚𝐧𝐧𝐚𝐝 𝐁𝐞𝐧𝐬𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐭𝐢𝐨𝐧: 𝐒𝐤𝐚𝐧𝐧𝐚, 𝐫𝐚𝐩𝐩𝐨𝐫𝐭𝐞𝐫𝐚, 𝐊𝐥𝐚𝐫𝐭! 𝐒å 𝐬𝐨𝐦 𝐝𝐞𝐭 𝐚̈𝐫 𝐢𝐝𝐚𝐠, 𝐟𝐲𝐥𝐥𝐞𝐫 𝐦𝐚𝐧 𝐢 𝐩𝐚𝐩𝐩𝐞𝐫𝐬𝐟𝐨𝐫𝐦𝐮𝐥𝐚̈𝐫 𝐨𝐜𝐡 𝐤𝐚𝐬𝐭𝐚𝐫 𝐢 𝐛𝐫𝐞𝐯𝐥å𝐝𝐚𝐧 eller ringer. Kan inte ni bättre? |
Har inte ditt företag några smarta kommunikationsverktyg, blöder ni pengar. Så enkelt är det! |
Länk till Formulär. Kopiera, ändra, koppla ihop med arbetsbladet som samlar ihop alla svar och dirigerar förfrågningar. Anlita oss om du behöver någon som kan. |
• Besiktningspapper Ni jobbar med inbyggnationer eller bygger skåp. Vid besiktning av en skåpbil eller lätt lastbil behöver personalen att fylla i många olika dokument, så kallade besiktningspapper. Med hjälp av en formulär kopplar vi samman alla dokument så att när du svarat på alla frågor, fylls i alla dokument SAMTIDIGT. Allt ifrån garantipapper, intyg osv. Programmet hämtar till och med chassinumret från trafikverkets hemsida och fyller i på rätt plats när du matat in bil registreringsnummer. På så sätt behöver du inte starta olika mappar, leta efter och starta olika filer och / eller skriva ut en och en. Du sparar otroligt mycket tid, speciellt om det är flera av personalen som gör samma sak dagligen. Sa jag att man kan fylla i med mobilen? Scanna – Fyll i – skriv ut från datorn eller om du har en online skrivare, kan du skriva ut från mobilen. Det tar ca en minut i stället för dagens kvart. Se video: |
Formulär för personal, utskrift – för personal, besiktningspapper – för admin. Där hittar du t.o.m. statistik över personbästa per vecka och per månad. |
• Beställ varor Ni har en paternoster (läs lager), personalen skriver artikelnumret på ett papper för varan som tagit slut eller håller på att ta slut. Produktionsledaren sätter sig framför datorn då och då, överför listan till datorn, loggar in på leverantörens webbutik och beställer varor/komponenter för företaget en efter en. Det går inte fort kan vi lova. |
1 – Personalen läser av QR-koden 2 – Fyller i Formulär – väljer namn och skriver artikelnummer. 3 – Arbetsblad skapas automatiskt för produktionsledaren som vet Rapportör, Datum, Klockslag och Artikelnummer. Arbetsbladet tar bort Kopior och Sorterar efter Leverantörer. Produktionsledaren som har tillgång till arbetsbladet går igenom och skickar hela arbetsbladet eller delar av den direkt till leverantören i stället för att beställa en efter en. Arbetsbladet kan skicka E-post eller SMS (100 % automatisering) vid behov. |
• Beställ verktyg, material Visst händer det att personalen behöver nya verktyg, arbetskläder, handskar, förbrukningsmaterial under arbetstid. |
1 – QR 2 – Formulär 3 – Arbetsblad – Prod. ledaren eller lagermedarbetaren får ett mail inom 3 sekunder och levererar. Datum, Klockslag, avdelning, Rapportör, vilka verktyg eller nödvändigheter personalen behöver finns i blanketten alltid. All statistik sparas i molnen. Alla dokument kan kopplas ihop vid behov för att underlätta för prod. ledaren. |
• Är bilen Förregistrerad?![]() Beställ tillverkarintyg. Är du bilhandlare, gör du bilinredning och byggnationer, tillverkar skåp till lastbilar, hanterar du nyinkomna bilar. Spelar ingen roll, du behöver verktyget för att spara tid. |
1 – QR 2 – Skriv in Reg. numret och se direkt på skärmen om bilen är registrerad. 3 – Markera i checkboxen om du behöver en tillverkarintyg. Mail går direkt till admin som brukar beställa. Enkelt, snabb och produktiv! Testa här |
• Produkt Bilder I vissa arbetsplatser sparar personalen bilder på kundernas färdiga produkter, emballage, produktskador. Personalen hämtar en digital kamera hos arbetsledaren, tar bilder och lämnar tillbaka kameran. Arbetsledaren tar ur minnet ur kameran när hen har tid, stoppar i datorn, sorterar och sparar bilderna i rätt mapp. Vet ni vad? Ni kan fortsätta det ni gör och slösa tid och pengar, eller… |
1 – Personalen tar bilder med sina mobiler, scannar QR-koden 2 – Fyller i Formulär, laddar upp bilderna, klart. 3 – BildBank – Vi försäkrar er om att bilderna är där ni vill ha de. All statistik sparas i molnen som Datum, Klockslag, Rapportör och alla bilder. Länk till statistik. När du kopplat ihop formulär och arbetsblad, skapas en mapp automatiskt som sparar alla bilder folk laddar upp. Allt på ett ställe. |
• Prio lista Listan skapas av prod ledaren eller den som tar emot uppdrag |
1 – Hen läser av QR-koden 2 – Fyller i Formulär. Arbetsbladet sorterar inkommande efter slutdatum – så kallad deadline. 3 – Personalen läser av QR-koden och kommer in i arbetsbladet. De kryssar i när de tar jobbet och kryssar i en gång till när de är klara. Arbetsbladet sparar datum så fort nån är klar. Statistik sparas i molnen. |
• Digitala Smarta Blanketter Idéer & förslag, Jobba över, Semester / ledighetsansökan, Undersökningar, Vårt Personal |
1 – Personalen scannar QR-koden 2- Fyller i Formulär, klart. 3 – Arbetsblad – Prod. ledaren / administratören / ledningen får ett mail inom 3 sekunder. All statistik sparas i molnen. Stats över Datum, Klockslag, Rapportör, vilka idéer och förslag som personalen har, vilka dagar som personalen vill jobba över, typ av ledighet. |
Vill du se över ansökningarna som administratör, kan du scanna QR koden när som helst. 100 % koll på statistiken utan att gräva i datorerna. Hur svårt kan det vara? Det magiska med våra arbetsblad är att de är sammankopplade. Så ni behöver inte hoppa mellan olika mappar och filer utan kan se allt i en och samma dokument. |
• Order & Lagerhantering | •Vikarielista |
• Mallregister | •Kontaktlista |
• Vägledning / instruktioner / Manualer / Kundundersökningar | •Digital visitkort som presenteras i form av QR-kod och som låter folk spara alla dina uppgifter i sina mobiler med ett klick. |
• Beställ lunch 😉 (skoj, men om folk beställer från samma ställe?) | •Tidsbokning |
• Betygsätt en medarbetare (t.o.m. arbetsledare) | •Blankett för att samla in personuppgifter |
• Skanna av QR-kod och logga in på WiFi automatiskt utan att skriva lösenordet. Skriv ut QR-kodet, sätt fast på väggen. Alla som vill logga in på ditt nätverk behöver bara skanna av QR-kodet. Enkelt, snabb, produktiv.
• Skanna av QR-kod och ring, maila, betala, surfa, skicka meddelande, ladda upp, sociala medier, närvaro, bilder, App nedladdningar, ljud, musik, video, plats, event och mycket mer.
Att vara produktiv, effektiv och automatiserat heter det.
QR-koder (Quick Response codes) har flera fördelar när det gäller användning på arbetet. Här är några av de vanligaste:
- Effektivitet: QR-koder gör det enkelt att snabbt få tillgång till information eller kontakter utan att behöva skriva in långa webbadresser eller kontaktuppgifter manuellt.
- Praktiskt: QR-koder är små och enkla att skanna, vilket gör det möjligt att spara dem på exempelvis visitkort eller affischer.
- Accessibilitet: QR-koder kan innehålla text eller ljudmeddelanden, vilket gör dem lättillgängliga för personer med synnedsättning eller svårigheter med att läsa vanlig text.
- Möjlighet till spårning: Genom att skanna QR-koden kan man spåra vem som har skannat den och när, detta kan användas för exempelvis att hålla reda på vem som har besökt en plats eller tagit del av ett erbjudande.